Een doelgroep analyse maken

Een doelgroep analyse maken

Wat is een doelgroepanalyse? Hoe maak je een doelgroep analyse, hoe kijk je naar de resultaten en wat heb je eraan? Daar gaan we het in dit artikel over hebben. Maar ook hoe ik het (praktischer) voor Springcast deed.

Nico Oud /

Het geheime wapen waarmee ik in record tempo naamsbekendheid opbouwde voor Springcast

Het geheime wapen waarmee ik in record tempo naamsbekendheid opbouwde voor Springcast

Het is een van de beste investeringen die ik heb gedaan qua marketing voor Springcast. Een B2B partnernetwerk bouwen. Zonder deze strategie hadden we nog geen fractie van de resultaten behaald.

Nico Oud /

Go niche, go big or go home; wat ze je er niet bij vertellen

Go niche, go big or go home; wat ze je er niet bij vertellen

Als je dit advies krijgt, dan zegt dat een van de volgende twee dingen over de persoon die jou het advies geeft. Diegene weet niet waar hij het over heeft of hij vertelt niet het hele verhaal. Hier the missing piece van dat advies.

Nico Oud /

KPI’s; een complete succes handleiding

KPI’s; een complete succes handleiding

KPI’s zijn hot! En met de juiste KPI’s en sturing, kunnen ze managers en ondernemers helpen om uiterst effectief te sturen op data. Sterker nog… zet het op de juiste manier in en het kan een geweldige aanjager van groei zijn. Maar er zijn ook valkuilen…

Nico Oud /

BHAG; zo formuleer je een krachtig doel

BHAG; zo formuleer je een krachtig doel

BHAG staat voor Big, Hairy, Audacious Goal en in Nederland wordt het ook wel een groot, gewaagd doel genoemd. De term BHAG werd bedacht door Jim Collins in zijn zoektocht naar excellente bedrijven. Maar wat is een BHAG precies en nog belangrijker… hoe formuleer je een goede BHAG?

Nico Oud /

Scaling up; groeien zoals John D. Rockefeller het deed

Scaling up; groeien zoals John D. Rockefeller het deed

Ontdek in dit artikel hoe de Scaling up methode, geïnspireerd op de strategieën van John D. Rockefeller - de rijkste ondernemer uit de geschiedenis, bedrijven van elk formaat kan helpen groeien en structureren.

Nico Oud /

The 20 mile march; een mooi verhaal over consistentie

The 20 mile march; een mooi verhaal over consistentie

The 20 mile march… wat een verhaal. Ik las het verhaal in het boek Great by choice van Jim Collins en het heeft zo’n indruk op me gemaakt dat ik er nog wekelijks aan denk. Mede omdat het waardevol is voor de mensen die ik coach. Dit artikel wilde ik dan ook al een hele tijd schrijven. Enjoy!

Nico Oud /

Strategie bepalen met deze handige tools en modellen

Strategie bepalen met deze handige tools en modellen

Een strategie bepalen wordt vaak gedaan aan de hand van modellen en tools die ontwikkeld zijn voor grote enterprise organisaties en zijn daarom te log voor de meeste bedrijven. In dit artikel geef ik je de strategische modellen en tools die wél geschikt zijn voor het MKB.

Nico Oud /

Doelen stellen en bereiken; het proces van high achievers

Doelen stellen en bereiken; het proces van high achievers

Doelen stellen is voor de meeste mensen een koud kunstje, maar doelen bereiken blijkt voor veel mensen een uitdaging te zijn. Door de jaren heen heb ik een goed proces ontwikkeld voor het stellen en bereiken van mijn doelen. Nico Oud

Nico Oud /

SMART doelen formuleren

SMART doelen formuleren

Wat zijn SMART doelen en hoe helpt het formuleren van SMART doelen om je doelstellingen te behalen? In dit artikel leg ik uit hoe je met SMART doelen begint.

Nico Oud /

Het 7s model

Het 7s model

Het 7s model van McKinsey is ontwikkeld door een aantal McKinsey medewerkers om de prestaties van een onderneming in kaart te brengen op 7 vaste factoren. In dit artikel leg ik uit hoe het model werkt en hoe jij het als MKB’er kan inzetten voor jouw business.

Nico Oud /

De TOWS matrix; van SWOT naar strategie

De TOWS matrix; van SWOT naar strategie

De TOWS matrix is steeds meer in opkomst als aanvulling of vervanging van de SWOT analyse. Maar hoe werkt de TOWS en waarom is het beter dan de alom bekende SWOT?

Nico Oud /