Podcast rapport uit de US: Een Strategische Kijk voor Organisaties

Podcast rapport uit de US: Een Strategische Kijk voor Organisaties

Ontdek hoe de podcasttrends uit de VS resoneren in Nederland en wat dit betekent voor organisaties die hun audiostrategie willen optimaliseren.

Nico Oud /

LinkedIn nieuwsbrief; hoe het werkt en waarom het werkt

LinkedIn nieuwsbrief; hoe het werkt en waarom het werkt

LinkedIn nieuwsbrieven waren lang niet bij mij en ik ben er alleen mee begonnen omdat ik bijna geen bereik had met organische posts. Maar nu ik ermee begonnen ben, zie ik de voordelen. Ik neem je mee in deze relatief nieuwe wereld.

Nico Oud /

LinkedIn viral posts; een verrassend groot (neven) effect

LinkedIn viral posts; een verrassend groot (neven) effect

Ik wilde weer meer doen met LinkedIn. En zoals ik dat meestal doe, maakte ik er gelijk wetenschap van. Ik las blogs, keek YouTube tutorials, etc. En het lukte... maar niet zoals ik dat voor ogen had ;)

Nico Oud /

Een doelgroep analyse maken

Een doelgroep analyse maken

Wat is een doelgroepanalyse? Hoe maak je een doelgroep analyse, hoe kijk je naar de resultaten en wat heb je eraan? Daar gaan we het in dit artikel over hebben. Maar ook hoe ik het (praktischer) voor Springcast deed.

Nico Oud /

Het geheime wapen waarmee ik in record tempo naamsbekendheid opbouwde voor Springcast

Het geheime wapen waarmee ik in record tempo naamsbekendheid opbouwde voor Springcast

Het is een van de beste investeringen die ik heb gedaan qua marketing voor Springcast. Een B2B partnernetwerk bouwen. Zonder deze strategie hadden we nog geen fractie van de resultaten behaald.

Nico Oud /

Podcast-begroting en de businesscase voor zakelijke podcasters

Podcast-begroting en de businesscase voor zakelijke podcasters

Ik heb inmiddels heel wat mogen meekijken met organisaties die podcasts inzetten als communicatiekanaal en zie daar steeds de 2 zelfde fouten gemaakt worden die de begroting en businesscase voor een podcast

Nico Oud /

4 strategieën om een duurzaam podcastbereik te bouwen

4 strategieën om een duurzaam podcastbereik te bouwen

Podcast uploaden, publiceren op Spotify, Apple en YouTube en verspreiden op social media. Dat is hoe veel podcasters het doen. Maar je laat enorme kansen liggen en daarom deel ik 4 strategieën om een duurzaam bereik op te bouwen.

Nico Oud /

Google Analytics alternatief; mijn switch naar een privacy focused alternatief

Google Analytics alternatief; mijn switch naar een privacy focused alternatief

De afgelopen 15 jaar was Google Analytics hét web analytics platform. Maar steeds vaker komen de producten van Google in opspraak in verband met gebrek aan privacy. En om die reden zocht en vond ik een goed Google Analytics alternatief dat wél je privacy respecteert.

Nico Oud /

Wordpress alternatief; na 15 jaar een nieuwe CMS-liefde

Wordpress alternatief; na 15 jaar een nieuwe CMS-liefde

Meer dan 15 jaar geleden werd ik verliefd op Wordpress. Daarvoor werkte ik altijd met Joomla... wie kent het nog? :) Maar steeds vaker zocht op Google naar 'Alternatief Wordpress'. Zonder succes, tot een paar weken geleden. En het alternatief bestaat al een tijdje...

Nico Oud /

Marketing automation

Marketing automation

Marketing automation is een schaalbare manier om het juiste bericht op het juist moment bij de juiste persoon te krijgen. Maar hoe werkt marketing automation en hoe kun je het inzetten?

Nico Oud /

Personal branding; een compleet stappenplan

Personal branding; een compleet stappenplan

Personal branding is een van de beste investeringen die je kunt doen in je carriere. Of je nou een ondernemer bent of een carrière in loondienst bouwt. In dit artikel leg ik je alles uit. De wie, wat, waarom en hoe van personal branding.

Nico Oud /

ActiveCampaign review

ActiveCampaign review

ActiveCampaign verovert in rap tempo de wereld van marketing automation en e-mailmarketing. Maar is het de juiste tool voor jou? Past het bij de fase waarin je bedrijf zich nu bevindt? Daar geef ik in dit artikel antwoord op.

Nico Oud /